Меню

упражнения на хэв гот и хэз гот и кэн 3 класс

Have has упражнения для детей и не только

Have has упражнения подойдут не только для детей — учеников 3 или 4 класса, но и для взрослых, которые только начинают изучать English. Глаголы have got и has got – являются неотъемлемой частью устной и письменной речи. Невозможно представить себе общения на английском без употребления глагола to have. Сегодня мы хорошенько попрактикуемся в использовании have.

Have / has exercises. Употребление have got и has got.

Начнем с простых упражнений на глаголы have /has и постепенно перейдем к более сложным. Проверить себя сможете по ответам в конце статьи.

Упражнение 1. Insert have or has.

  1. I ________ a mouse
  2. You _________a mouse.
  3. He_________a mouse.
  4. She_________a mouse.
  5. I _________ no mouse.
  6. You_________ no mouse.
  7. He _________ no mouse.
  8. She_________no mouse.
  9. It _________ a sheep.
  10. We _________ a sheep.
  11. You _________ a sheep.
  12. They _________a sheep.
  13. It _________ no sheep.
  14. We _________ no sheep.
  15. You_________no sheep.

Упражнение 2. Write in have got, has got, haven’t got or hasn’t got. About you

  1. I _________ long fair hair.
  2. My mum _________ big blue eyes.
  3. My dad ________ short dark hair.
  4. I _________a little mouth.
  5. My brother ______ little ears.
  6. My friend __________a big nose.
  7. My granny __________ a small face.
  8. My teacher __________ short hair.

Упражнение 3. Вставь have или has.

  1. We _____ got a green parrot.
  2. She _____ got seven games.
  3. They _____ n’t got a kite.
  4. I _____ got a big bag.
  5. _____ you got a blue pen?
  6. _____it got a funny face?
  7. He _____ n’t got a bike.

Упражнение 4. What have Ammy and Colin got? What have you got? Look at the information and write sentences about Ammy, Colin and yourself.

(Colin / a camera) – Colin has a camera.

(l / fair hair) – I’ve got black hair. Or I haven’t got black hair

  1. (Ammy / a camera) – Ammy __________.
  2. (Ammy / fair hair) – ______________.
  3. (Ammy / three brothers) – ________________.
  4. (Colin / fair hair) – ________________.
  5. (Ammy / a bike) – ________________.
  6. (Colin / a sister) – ________________.
  7. (l / a camera) – ________________.
  8. (l / brothers / sisters) – ________________.
  9. (I / a bike) – ________________.
  10. (Colin/a bike) – ________________.

Упражнения на have has. Вопросительные предложения.

Упражнение 5. Complete the questions. Use have got or has got.

  1. ____ you ______ any brothers or sisters?
  2. _____ you _____ any children?
  3. How many cousins ____you ____?
  4. ___ you ______ a cat or a dog?
  5. ______ your teacher _____a car?
  6. _____ your mother _____ a house or a flat garden?

Упражнение 6. Write questions with have /has

  1. (you/ a bicycle?)
  2. (you /a VCR?)
  3. (your step-father/a car?)
  4. (Molly/many friends?)
  5. (Mr Lether/any children?)
  6. (what car/Johny?)

Упражнение 7. Измени предложения так, чтобы они стали вопросительными. Запиши краткие ответы на них.

She has got three chicks.

Has she got three chicks? Yes, she has.

  1. Three little chicks have got a kite.
  2. The kite has got a funny face.
  3. Fred has got a bike.
  4. We have got friends.

Ну и на последок самое сложное упражнение на have has. Оно, вероятно, не подойдет для детей, которые еще не знакомы с большим количеством времен английского языка.

Упражнение 8. Insert the verb to have in the appropriate form.

  1. You ______ beautiful eyes.
  2. _______ you ______ any sisters or brothers? Yes, I ______. I _________ two sisters, but I __________ a brother.
  3. ______ your mother _________ a good job? Yes, she ______. / No, she ___________.
  4. We _________ a new car.
  5. I __________ any problems.
  6. What time _______ you __________ breakfast?
  7. She always __________ a cup of tea in the morning.
  8. ________ a good time!
  9. We _______ a wonderful holiday last summer.
  10. When he was young he _________ a car.
  11. What time ________ you _________ breakfast this morning?
  12. He ________ already _________ a birthday party.
  13. ________ you __________ a holiday this year?, No, not yet.
  14. We __________ a party tomorrow
  15. They _________a day off tomorrow
Читайте также:  упражнения для медиальной мышцы бедра для девушек

Exercises have / has. Answers.

1 have, 2 have, 3 has, 4 has, 5 have, 6 have, 7 has, 8 has, 9 has, 10 have, 11 have, 12 have, 13 has, 14 have, 15 have

1 have, 2 has, 3 have, 4 have, 5 have, 6 has, 7 has

  1. Ammy hasn’t got a camera.
  2. Amy has got fair hair.
  3. Ammy’s got three brothers.
  4. Colin has got fair hair.
  5. Ammy hasn’t got a bike.
  6. Collin has got a sister.
  7. About you.
  8. About you.
  9. About you
  10. Colin hasn’t got a bike

1 have … got, 2 have … got, 3 have … got, 4 have … got, 5 has … got, 6 has … got,

  1. Have you got a bicycle?
  2. Have you got a VCR?
  3. Has your step-father got a car?
  4. Has Molly got many friends?
  5. Has Mr Lether got any children?
  6. What car has Johny got?
  1. Have three little chicks got a kite?
  2. Has the kite got a funny face?
  3. Has Fred got a bike?
  4. Have we got friends?

Your short answers.

1 have или have got,

2 have you got или do you have / have или do / have или have got / don’t have или haven’t got

3 Has … got или does … have / has или does / hasn’t или doesn’t

4 have или have got

5 haven’t got или don’t have

Надеюсь, вам понравились упражнения на have got и has got.

Понравилось? Сохраните на будущее и поделитесь с друзьями!

11 Комментариев для «Have has упражнения для детей и не только»

Нет, не понравилось, нет перевода с русского, а следовательно, не тренируется использование

Отличные примеры,спасибо.было полезно для повторения в 3классе

Источник

Самостоятельная работа по структуре «Have got/ has got»
тест по иностранному языку (2, 3 класс) на тему

Задания на установления уровня понимания пройденного материала по теме have got.

Скачать:

Вложение Размер
s.r._have_got_has_got.docx 27.21 КБ

Предварительный просмотр:

Упражнение 1 . Вставьте глагол have got или has got .

  1. I________blue eyes.
  2. He ________ a short nose.
  3. His sister ________black hair.
  4. She ___________a nice smile.
  5. Her sister _______ fair hair.
  6. They ________long legs.
  7. The men _______big feet.
  8. The woman ______ a beautiful face.
  9. The boy _________big ears.
  10. The girl _____ a long neck.

Упражнение 2. Задайте вопросы с использованием глагола have got/ has got.

1. __________ Mark __________ a CD?

2. __________ he __________ a watch?

3. __________ Nina __________ a computer?

4. __________ Peter and Lisa __________ videos?

5. __________ they __________ bicycles?

I
Упражнение 1 . Вставьте глагол have got или has got .

  1. I________blue eyes.
  2. He ________ a short nose.
  3. His sister ________black hair.
  4. She ___________a nice smile.
  5. Her sister _______ fair hair.
  6. They ________long legs.
  7. The men _______big feet.
  8. The woman ______ a beautiful face.
  9. The boy _________big ears.
  10. The girl _____ a long neck.

Упражнение 2. Задайте вопросы с использованием глагола have got/ has got.

1. __________ Mark __________ a CD?

2. __________ he __________ a watch?

3. __________ Nina __________ a computer?

4. __________ Peter and Lisa __________ videos?

5. __________ they __________ bicycles?

Упражнение 1 . Вставьте глагол have got или has got .

  1. I________blue eyes.
  2. He ________ a short nose.
  3. His sister ________black hair.
  4. She ___________a nice smile.
  5. Her sister _______ fair hair.
  6. They ________long legs.
  7. The men _______big feet.
  8. The woman ________ a beautiful face.
  9. The boy _________big ears.
  10. The girl _________ a long neck.

Упражнение 2. Задайте вопросы с использованием глагола have got/ has got.

1. __________ Mark __________ a CD?

2. __________ he __________ a watch?

3. __________ Nina __________ a computer?

4. __________ Peter and Lisa __________ videos?

5. __________ they __________ bicycles?

Упражнение 1 . Вставьте глагол have got или has got .

  1. I________blue eyes.
  2. He ________ a short nose.
  3. His sister ________black hair.
  4. She ___________a nice smile.
  5. Her sister _______ fair hair.
  6. They ________long legs.
  7. The men _______big feet.
  8. The woman ______ a beautiful face.
  9. The boy _________big ears.
  10. The girl _____ a long neck.

Упражнение 2. Задайте вопросы с использованием глагола have got/ has got.

1. __________ Mark __________ a CD?

2. __________ he __________ a watch?

3. __________ Nina __________ a computer?

4. __________ Peter and Lisa __________ videos?

5. __________ they __________ bicycles?

Упражнение 1 . Вставьте глагол have got или has got .

  1. She________green eyes.
  2. The cat________ a black nose.
  3. His brother ________fair hair.
  4. Michael___________white teeth.
  5. Her sister _________ short hair.
  6. They __________long legs.
  7. The man _________big feet.
  8. The women ________ a beautiful face.
  9. The boy _________big ears.
  10. The girl ________ a long neck.

Упражнение 2. Задайте вопросы с использованием глагола have got/ has got.

1. __________ Susy __________ a TV?

2. __________ Nina__________ a computer?

3. __________ children __________ books?

4. __________ Flora and Nick ________ toys?

5. __________ they __________ bicycles?

Упражнение 1 . Вставьте глагол have got или has got .

  1. She________green eyes.
  2. The cat________ a black nose.
  3. His brother ________fair hair.
  4. Michael___________white teeth.
  5. Her sister _________ short hair.
  6. They __________long legs.
  7. The man _________big feet.
  8. The women ________ a beautiful face.
  9. The boy _________big ears.
  10. The girl ________ a long neck.

Упражнение 2. Задайте вопросы с использованием глагола have got/ has got.

1. __________ Susy __________ a TV?

2. __________ Nina__________ a computer?

3. __________ children __________ books?

4. __________ Flora and Nick ________ toys?

5. __________ they __________ bicycles?

Упражнение 1 . Вставьте глагол have got или has got .

  1. She________green eyes.
  2. The cat________ a black nose.
  3. His brother ________fair hair.
  4. Michael___________white teeth.
  5. Her sister _________ short hair.
  6. They __________long legs.
  7. The man _________big feet.
  8. The women ________ a beautiful face.
  9. The boy _________big ears.
  10. The girl ________ a long neck.

Упражнение 2. Задайте вопросы с использованием глагола have got/ has got.

1. __________ Susy __________ a TV?

2. __________ Nina__________ a computer?

3. __________ children __________ books?

4. __________ Flora and Nick ________ toys?

5. __________ they __________ bicycles?

Упражнение 1 . Вставьте глагол have got или has got .

  1. She________green eyes.
  2. The cat________ a black nose.
  3. His brother ________fair hair.
  4. Michael___________white teeth.
  5. Her sister _________ short hair.
  6. They __________long legs.
  7. The man _________big feet.
  8. The women ________ a beautiful face.
  9. The boy _________big ears.
  10. The girl ________ a long neck.

Упражнение 2. Задайте вопросы с использованием глагола have got/ has got.

1. __________ Susy __________ a TV?

2. __________ Nina__________ a computer?

3. __________ children __________ books?

4. __________ Flora and Nick ________ toys?

5. __________ they __________ bicycles?

Упражнение 3. Поставьте слова в правильном порядке.
Составьте на основе положительного предложения отрицательное и вопросительное.

  1. four/ my/ has/ mouse/ got/ legs
  1. mother/ got/ green/ has/ my/ eyes

Упражнение 3. Поставьте слова в правильном порядке.
Составьте на основе положительного предложения отрицательное и вопросительное.

  1. four/ my/ has/ mouse/ got/ legs
  1. mother/ got/ green/ has/ my/ eyes

Упражнение 3. Поставьте слова в правильном порядке.
Составьте на основе положительного предложения отрицательное и вопросительное.

  1. four/ my/ has/ mouse/ got/ legs
  1. mother/ got/ green/ has/ my/ eyes

Упражнение 3. Поставьте слова в правильном порядке.
Составьте на основе положительного предложения отрицательное и вопросительное.

  1. four/ my/ has/ mouse/ got/ legs
  1. mother/ got/ green/ has/ my/ eyes

Упражнение 3. Поставьте слова в правильном порядке.
Составьте на основе положительного предложения отрицательное и вопросительное.

  1. two/ my/ has/ kitten/ got/ ears
  1. sister/ got/ long/ has/ my/ legs

Упражнение 3. Поставьте слова в правильном порядке.
Составьте на основе положительного предложения отрицательное и вопросительное.

  1. two/ my/ has/ kitten/ got/ ears
  1. sister/ got/ long/ has/ my/ legs

Упражнение 3. Поставьте слова в правильном порядке.
Составьте на основе положительного предложения отрицательное и вопросительное.

  1. two/ my/ has/ kitten/ got/ ears
  1. sister/ got/ long/ has/ my/ legs

Упражнение 3. Поставьте слова в правильном порядке.
Составьте на основе положительного предложения отрицательное и вопросительное.

  1. two/ my/ has/ kitten/ got/ ears
  1. sister/ got/ long/ has/ my/ legs

По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Данная работа представляет собой обобщение моего педагогического опыта в рамках заявлееной темы. Точно и подробно описана система творческих заданий на уроках литературного чтения как средство формиро.

В процессе обучения математике задача учителя состоит не только в том, чтобы обеспечивать прочные знания, предусмотренные программой, но и в том, чтобы развивать самостоятельность и активность мышлени.

Работая в школе с коррекционной направленностью, важно пользоваться карточками с дополнительным материалом, а также карточки это всегда хороший способ, проверять насколько правильно и быстро ученики м.

Познавательная самостоятельность учащихся развивается в процессе вовлечения их в разнообразную учебно–познавательную деятельность и, прежде всего, при выполнении самостоятельных рабо.

Самообразование школьников является составной частью всей системы учебной работы любого образовательного учреждения. Всё это предполагает умение учиться, самостоятельную работу с различными источникам.

В данном материале представлены самостоятельные работы, контрольные работы, тесты по математике Л.Г.Петерсон «Перспектива» (4 класс).

Тексты для списывания с пропущенными орфограммами.Предлагаются грамматические задания к каждому тексту.

Источник

Adblock
detector