Меню

упражнения на фразовый глагол get 8 класс spotlight

Spotlight 8. Проверочная работа на фразовый глагол give и зависимые предлоги (раздел 1F) (17/09/2016)
тест по английскому языку (8 класс) на тему

Проверочная работа составлена на 2 варианта.

Скачать:

Вложение Размер
1f.docx 14.17 КБ

Предварительный просмотр:

  1. Complete the phrasal verb with correct preposition.
  1. Do you get … well with your classmates? (have a good relationship)
  2. The teacher had difficulty in getting her ideas … to the students.
  3. The sooner we start, the sooner we will get it … (finish)
  4. This rainy weather gets me … (make smb sad)
  5. He hasn’t been able to get … fact that he failed his exam. (recover from)
  1. Fill in the gaps with correct preposition.
  1. Jane is popular … her classmates.
  2. I’m good … swimming.
  3. He isn’t keen … football.
  4. My parents are very proud … me.
  5. You shouldn’t be jealous … your brother.
  1. Complete the phrasal verb with correct preposition.
  1. The bad weather is really beginning to get me … (make smb sad)
  2. It has taken me a long time to get … the flu. (recover from)
  3. Tom has difficulty in getting his ideas … (communicating)
  4. The sooner we begin to make our project, the sooner we will get it … (finish)
  5. Do you get … well with your sister? (have a good relationship)
  1. Fill in the gaps with correct preposition.
  1. I’m not good … English.
  2. She is nervous … her exam.
  3. Mary is very close … her parents.
  4. I’m not patient … jealous people.
  5. He’s very proud … his country.

По теме: методические разработки, презентации и конспекты

В целях подготовки к ЕГЭ тестам возникает необходимость систематизироваить работу с фразовыми глаголами. Предлагается систематизировать их по частицам, присоединяемым к базовому глаголу. Итоговая клас.

Данная работа может быть использована для проверки знаний (фразовые глаголы GET, PUT) по 2 секции 3 раздела УМК М.З. Биболетовой и др. Enjoy English 9 кл.

Работа в двух вариантах.

Фразовые глаголы являются важным, но довольно трудным аспектом изучения английского языка. Не смотря на то, что отдельных заданий на фразовые глаголы формат ЕГЭ не предусматривает, от уровня владения .

Spotlight 9. Проверочная работа на фразовый глагол и зависимые предлоги (раздел 1F).

Источник

Фразовый глагол GET

Данная разработка направлена на повторение и проверку знаний наиболее распространенных значений фразового глагола get, достаточно часто встречающихся в заданиях ОГЭ и ЕГЭ.

Просмотр содержимого документа
«Фразовый глагол GET»

Фразовый глагол get:

get along (with) – ладить с кем-то He gets along with his foster mother – он ладит со своей приемной матерью

get away – убегать, спасаться: We got away from the burning house – мы спаслись из горящего дома

get by — сводить концы с концами: How can he get by on so little money? — Как мы сможем прожить на такую маленькую сумму?

get in / get into – входить, проникать: The robber got into the house when it was dark – грабитель проник в дом когда было темно

get off — выходить из транспорта; удалять (пятна с одежды). Мы говорим «Get off!» когда прогоняем кого-то
• I get off at the next stop – я выхожу на следующей остановке
• She can’t get off that greasy stain off her dress – она не может удалить это жирное пятно со своего платья
• Get off my car! – отойди прочь от моей машины!

get on – садиться на автобус, самолет, поезд : I must get on the train at 17:00 – я должен сесть на поезд в 17:00

get over – выздоравливать, оправиться от чего-то: My mother had a heart attack, but she got over it – моя мама перенесла сердечный приступ, но оправилась от него

get rid of – избавиться от чего-то : You must get rid of the habit of smoking – ты должен избавиться от привычки курить

get together – встречаться: Let’s fix time to get together tomorrow — давай назначим время для завтрашней встречи

get through — 1) справиться; выдержать экзамен; 2) дозвониться, связаться с кем-то: I tried every kind of communication, but I couldn’t get through. — Я попробовал все виды коммуникаций, но так и не смог с ней связаться.

get up – вставать, просыпаться: Jane gets up at 8 o’clock – Джейн встает в 8 утра.

get up to (something) означает затевать что-то или заниматься чем-то, чем заниматься не положено: I wonder what those two got up to yesterday? — Интересно, чем эти двое занимались вчера?

get on with (something) – продолжать делать что-то, делать успехи: Don’t take notice of me and get on with cooking – не обращай на меня внимания и продолжай готовить.

get on (well) with (somebody) – ладить с кем-то We get on very well with our neighbors – мы хорошо ладим с нашими соседями.

get back – возвращать, вернуть (долг), отомстить: I’ll get back the money you have lent me in a week – я верну деньги, которые ты мне одолжил, через неделю.

get back together – возобновить отношения: We decided to get back together – мы решили возобновить отношения

1. Match each sentence with an explanation of the meaning in the box.

I’m still getting over my cold.

They were locked in the building and couldn’t get out

It’s 6.30! You should be getting up now.

I ran to the station and got on die train just before it left.

Do you get on well with your teachers?

I said I would go shopping with him, so I can’t get out of it now.

Anna got off the bus and sorted to walk along the road.

a) to board a bus, train, plane, etc

b) have a friendly relationship with somebody

c)to manage to find a way out of a place

d) to return to your usual state of health or happiness after an illness, a shock, etc

e)to get out of bed

f)to leave a bus, train or plane

g)to avoid are responsibility or duty

2. Fill in the gaps.

1. Our son is getting … well at college. 2. If I can get … all my homework, I’ll go to the cinema later. 3. I really get … with my brother. 4. He got … … the crime because there were no witnesses. 5. After I put down the phone I get … … my work. 6. They earn just enough money to get … . 7. He’s got some problems, but I’m sure he can get … them. 8. I’d love to get … to an exotic country for a while. 9. It took Sharon two months to get … her illness. 10. The thieves got … even though the police had rounded the building. 11. I can’t get… to Joe. I’ll phone again later. 12.The class got … when the teacher came in. 13. We’re getting … at the next stop. 14. He always gets … early. 15.I find it impossible to get … to her.16.She can’t get … this dirty stain on her dress. 17. He got … the bus at noon and went to London. 18. Let’s get… tomorrow and discuss our plans. 19. You should get… this book the day after tomorrow.

3.Choose the correct answer

1. I tried ringing her all morning but I couldn»t get ________.

2. My dad»s been unemployed for 6 months, it»s really getting him ________.

3. Sorry I»m late, I was so tired I just couldn»t get ________ this morning.

4. Hmmm, the kids are very quiet, I wonder what they»re getting________ to?

5. I don»t think you really get ________ the death of a parent.

6. I find it hard to get ________ on my salary, I»m always penniless by the end of the month.

Источник

Конспект урока в 8 классе English in Use. Словообразование – прилагательные от существительных. Лексические упражнения. Фразовый глагол «get».

Конспект урока английского языка в 8 классе к модулю 1 SOCIALISING (Общение) English in Use. Словообразование – прилагательные от существительных. Лексические упражнения. Фразовый глагол «get».

Просмотр содержимого документа
«Конспект урока в 8 классе English in Use. Словообразование – прилагательные от существительных. Лексические упражнения. Фразовый глагол «get».»

Модуль 1 SOCIALISING (Общение)

Тема: English in Use. Словообразование – прилагательные от существительных. Лексические упражнения.

Цели: освоить во всех видах речевой деятельности новые лексические единицы по теме «Поведение в обществе»;

освоить образование прилагательных от существительных с помощью суффиксов –ful, -al, -ic, -ish, -less, -ly, -ous ; от глаголов с помощью суффиксов –able, -ed, -ing, -ible, -ive;

освоить значение и употребление фразовых глаголов (get);

развивать навыки распознавания и использования предлогов в устойчивых сочетаниях;

развивать навыки во всех видах речевой деятельности;

развивать учебно-познавательную компетенцию через развитие способов учебной деятельности (способы работы с текстом, заполнение пропусков в тексте);

Развивать компетенцию личностного самосовершенствования через освоение психологических основ самопознания;

воспитывать нравственные ценности и ориентиры;

воспитывать культуру поведения через освоение норм этикета.

Активная лексика: be popular with, be nervous about, be nervous about, be nervous about, be jealous of, be fond of, be fond of, be keen on, be good at, be proud of, be close to, be patient with.

Оборудование: УМК «Spotlight»- 8, под редакцией Ю.Е. Ваулиной, Дж. Дули, аудиодополнение, доска, презентация.

ПОДГОТОВКА К ВОСПРИЯТИЮ ИНОЯЗЫЧНОЙ РЕЧИ (ОРГАНИЗАЦИОННАЯ ЧАСТЬ УРОКА)

T: Good morning, boys and girls.

P-s: Good morning, teacher.

T: I’m glad to see you.

P-s: We are glad to see you too.

T: Sit down, please. Let’s start our lesson. Answer my questions, please. What date is it today?

Aim 2. Сообщение темы и цели урока.

T: Today we will revise the grammar rules on the theme: Word formation. What is word formation? Word formation is the creation of a new word. Then we’ll practice phrasal verbs (get) and dependent prepositions.

Warmingup 3. Введение в иноязычную атмосферу.

Повторение ранее изученных лексических единиц по теме “Поведение в обществе. Социализация”. Учащимся предлагается задание на развитие внимания и понимания различия в лексических значениях слов, описывающих черты характера и внешности человека POSITIVE AND NEGATIVE ADJECTIVES

T: Sort the words below into two columns – positive and negative adjectives.

optimistic generous unreliable sensitive patient pessimistic insincere selfish reliable confident stubborn sociable flexible gregarious even-tempered discourteous trustworthy easy-going arrogant

Homework Устная или письменная проверка лексического материала прошлых уроков.

Grammar 1. Oбразование прилагательных от существительных с помощью суффиксов –ful, -al, -ic, -ish, -less, -ly, -ous ; от глаголов с помощью суффиксов –able, -ed, -ing, -ible, -ive. Ex 1, p20.

а) Presenting adjective formations. Происходит комментированное чтение таблицы, обращая внимание на способы образования прилагательных от существительных и от глаголов. Грамматический справочник (модуль 1). Ex 1a), p20.

T: Let’s read Theory Box and check for your understanding. Find similar formations in your own language.

b) Forming adjectives. Актуализация знаний. Освоение распознавания и употребления в речи способов образования прилагательных от существительных и от глаголов. Ex 1b), p20.

T: Form adjectives from the words in bold. Complete task individually.

P1: 2 successful 3 traditional 4 romantic 5 stylish 6 careless 7 generou

P2: 8 educated 9 rainy 10 boring 11 enjoyable 12 horrible

P3: 2 I think Vanessa Mae is the most successful musician.

P4: 3 I think beef stroganoff is the best traditional dish.

P5: 4 I think The Bold and the Beautiful is the worst romantic TV series.

P6: 5 The most stylish outfit, in my opinion, is a silk tunic with black leggings.

P7: 6 He is the most careless driver I know.

P8: 7 My most generous friend is called Karen. She is always giving me presents!

P9: 8 My neighbour, Dr Brown, is the most educated person I know. She has spent 8 years at university!

P10: 9 I think it is best to stay at home and watch DVDs on a rainy day.

P11: 10 The most boring film I have ever seen is The Da Vinci Code.

P12: 11 The least enjoyable holiday I ever had was when I went camping in Wales.

P13: 12 The most horrible food I’ve ever taste.

Grammar 2. Освоить значение и употребление фразовых глаголов (get).

a) Учащиеся знакомятся с фразовым глаголом get. Для ввода материала учитель использует видео урок https://www.youtube.com/watch?v=pruefW81W3k.

T: How many phrasal verbs did you see there?

P: 14 GET Phrasal Verbs: get across, get along, get around, get at, get away, get by, get down (to), get in, get off, get on, get out, get over, get through, get up.

Для контроля уровня развития навыка распознавания и употребления фразового глагола get учащиеся выполняют задания на доске (карточках).

P: 1) across; 2) along; 3) over; 4) down; 5) over.

b) Учащиеся выполняют упражнение самостоятельно. Ex 2, p20.

T: Fill in: along, across, down, over, over with. Complete task individually.

P: 1 across 2 along 3 over with 4 down 5 over.

Grammar 3. Развивать навыки распознавания и использования предлогов в устойчивых сочетаниях. Предлоги с прилагательными (dependent prepositions). Practising dependent prepositions. Ex 3, p20.

a) Учащиеся под контролем учителя выполняют упражнение, обращая внимание на дополнение 2. Выделенные слова переводят и записывают в словарь.

T: Fill in: of, with, on, about, at, to. Check in Appendix 2.

Источник

Читайте также:  игровые упражнения в группе для второй младшей группы
Adblock
detector