Меню

present simple глагол to be упражнения для детей 2 класса

Упражнения на отработку глагола «to be» в настоящем времени для 2 класса

Упражнения на отработку глагола to be

Вставь нужную форму глагола to be (am, is, are)

7. You …. our friends.

Напишите данные предложения в вопросительной форме

3. We are from Russia.

6. Tom and Ben are our friends.

Напишите данные предложения в отрицательной форме

3. They are from Moscow.

5. The cats are black.

6. Vera is in London.

Дайте краткие ответы на вопросы

1. Are you nine? – Yes, ____________.

2. Is Ben from London? – Yes, __________.

3. Is your room big? – No, _____________.

4. Are cucumbers red? – No, __________.

5. Is Dasha nice? – Yes, _____________.

6. Are we friends? – Yes, _____________.

Переведите предложения на английский язык

3. Том и Бен в Лондоне.

6. Моя комната маленькая.

Выберите книгу со скидкой:

Английский язык. Мои первые слова и фразы. Дидактические карточки 60 шт

15 книжек-кубиков. Английский язык. Мои первые слова.

350 руб. 1770.00 руб.

Английский язык. Краткий курс грамматики

Английский язык.Экспресс-курс для начинающих.Комплект учебных пособий+4CD в коробке

350 руб. 1474.00 руб.

Английский язык. Самые нужные правила

Hello English! Я учу английский язык. Учебное пособие 6

ЕГЭ. Английский язык. Новый полный справочник для подготовки к ЕГЭ

ЕГЭ. Английский язык. Новый полный справочник для подготовки к ЕГЭ

ЕГЭ-2020. Английский язык (60х90/16) 10 тренировочных вариантов экзаменационных работ для подготовки к ЕГЭ

ЕГЭ. Английский язык. Новый полный справочник для подготовки к ЕГЭ

Как выучить английский язык

БОЛЕЕ 58 000 КНИГ И ШИРОКИЙ ВЫБОР КАНЦТОВАРОВ! ИНФОЛАВКА

Инфолавка — книжный магазин для педагогов и родителей от проекта «Инфоурок»

В данном тесте содержится комплекс упражнений, взятых из интернет-ресурса, предназначенный для отработки навыка употребления глагола — связки в английском языке. Данную работу можно использовать как итоговый тест по теме, а так же как тренировочные упражнения. Преимущество такой работы дает учителю возможность разбирать данный глагол в разных типах предложения и выполнять упражнения по сложности.

Номер материала: ДБ-511612

38 000 репетиторов из РФ и СНГ

Занятия онлайн и оффлайн

Более 90 дисциплин

Не нашли то что искали?

Вам будут интересны эти курсы:

Оставьте свой комментарий

Ответственность за разрешение любых спорных моментов, касающихся самих материалов и их содержания, берут на себя пользователи, разместившие материал на сайте. Однако редакция сайта готова оказать всяческую поддержку в решении любых вопросов, связанных с работой и содержанием сайта. Если Вы заметили, что на данном сайте незаконно используются материалы, сообщите об этом администрации сайта через форму обратной связи.

Все материалы, размещенные на сайте, созданы авторами сайта либо размещены пользователями сайта и представлены на сайте исключительно для ознакомления. Авторские права на материалы принадлежат их законным авторам. Частичное или полное копирование материалов сайта без письменного разрешения администрации сайта запрещено! Мнение редакции может не совпадать с точкой зрения авторов.

Источник

Present Simple Exercises с ответами — 2 класс и старше

Те вопросы, которые не решает теория, решит практика. Чтобы закрепить урок по теме настоящее простое время The Present Simple Tense, предлагаем выполнить ряд специальных упражнений. Мы постарались отобрать интересные задания для тренировки и закрепления этого грамматического правила. Первые упражнения на Present Simple подойдут для детей и для начинающих (уровень elementary), которые выучили глагол to be в настоящем времени, так как эта тема берется в самом начале изучения английского языка. Задания на Present Simple можно выполнить онлайн или скачать Present Simple Worksheets, чтобы взять их на урок. Перед выполнением не забудьте повторить правила!

Present Simple упражнения

2 класс

1. Подчеркните глагол to be.

This is my classroom. These are my friends. They’re happy. I’m happy too. We’re happy. That’s Kate. She’s sad.

2. Вставьте глагол to be в Present Simple.

That’s Tim. He is tired. And that’s Polly. She ____ cold. Look at Megan and Kate. They ____ happy. I can see Jack and Oscar. They ____ sad. I’m Alice. I ____ happy. Anna is my friend. She ____ happy. We ____ happy.

3. Напишите правильную форму глагола to be.

  1. Is he sad? – Yes, he is .
  2. Are they happy? – No, they ________.
  3. Are they cold? – Yes, they ________.
  4. Is she happy? – No, she ________.
Читайте также:  упражнения в начальной школе для развития орфографической зоркости

4. Задайте вопросы.

  1. I am tired. – Am I tired?
  2. You are sad. — ____________________________?
  3. She is happy. — ____________________________?
  4. It is cold. — ____________________________?
  5. We are thirsty. — ____________________________?
  6. He is angry. — ____________________________?
  7. They are hot. — ____________________________?

5. Задайте вопросы и ответьте на них.

  1. he / happy — Is he happy? – Yes, he is.
  2. they / happy — _____________________? — _______________.
  3. they / hot — _____________________? — _______________.
  4. she / angry — _____________________? — _______________.
  5. they / thirsty — _____________________? — _______________.

6. Посмотрите на таблицу и заполните пропуски.

Alison: I like elephants. I don’t like snakes. I like monkeys.

Jamie: ____________ elephants. ____________ snakes. ____________ monkeys.

Mum: ____________ elephants. ____________ snakes. ____________ monkeys.

Dad: ____________ elephants. ____________ snakes. ____________ monkeys.

7. Какое из этих животных тебе нравится, а какое — не нравится. Напиши.

  1. I like zebras.
  2. ________________________.
  3. ________________________.
  4. ________________________.
  5. ________________________.
  6. ________________________.

8. Задайте вопросы, поставив слова в правильном порядке.

  1. you / Do / like / meat — Do you like meat?
  2. like / Do / oranges / you – Do you ____________________?
  3. like / bread / Do / you – Do _________________________?
  4. rice / like / you / Do — ______________________________?
  5. like / Do / tomatoes / you — ______________________________?
  6. you / like / fish / you / Do — ______________________________?

9. Напишите.

  1. Do you like carrots? – No, I don’t.
  2. Do you like bread? – ______, ___________.
  3. Do you like rice? – ______, ___________.
  4. Do you like bananas? – ______, ___________.
  5. Do you like apples? – ______, ___________.
  6. Do you like yogurt? – ______, ___________.

10. Поставьте слова в правильном порядке.

  1. I / like / don’t / rice — I don’t like rice.
  2. Do / milk / you / like _______________________?
  3. do / What / like / you _______________________?
  4. like / hot / chocolate / I _______________________.
  5. don’t / I / grapes / like _______________________.

Скачать Present Simple Exercises 2 класс: Present-Simple-Exercises-2-klass.pdf [560.45 Kb] (cкачиваний: 1520)

Скачать Present Simple Exercises 2 класс. Ответы: Present-Simple-Exercises-2-klass-Otvety.pdf [343.29 Kb] (cкачиваний: 274)

3 класс

1. Отметьте верное предложение.

1. Every Monday…

I do my homework. +

I don’t do my homework.

I don’t play with toys.

I don’t listen to music.

I don’t go swimming.

I visit my grandma.

I don’t visit my grandma.

2. Напишите предложения, используя утвердительную или отрицательную форму Present Simple.

play computer games

  1. I read books. I don’t watch TV.
  2. I ______________________. I ______________________.
  3. I ______________________. I ______________________.
  4. I ______________________. I ______________________.

3. Отметь и напиши, что ты делаешь/не делаешь после школы.

  1. I do my homework.
  2. I _______________________.
  3. I _______________________.
  4. I _______________________.
  5. I _______________________.
  6. I _______________________.
  7. I _______________________.
  8. I _______________________.
  9. I _______________________.
  10. I _______________________.

4. Напишите предложения.

  1. She likes balloons.
  2. He doesn’t like apples.
  3. __________________ bananas.
  4. __________________ nuts.
  5. __________________ pastries.
  6. __________________ chocolate.
  7. __________________ presents.
  8. __________________ biscuits.

5. Напишите отрицательные предложения.

  1. She likes balloons. – She doesn’t like balloons.
  2. I like fruit. — _____________________________.
  3. He likes chocolate. — _____________________________.
  4. I like nuts. — _____________________________.
  5. He likes pastries. — _____________________________.
  6. She likes sweets. — _____________________________.

6. Отметьте верный вариант.

1. He gets up at 7 o’clock.

He doesn’t get up at 7 o clock. +

2. He goes to school at 9 o’clock.

He doesn’t go to school at 9 o’clock.

3. He has dinner at 6 o’clock.

He doesn’t have dinner at 6 o’clock.

4. She goes home at 3 o’clock.

She doesn’t go home at 3 o’clock.

5. She has dinner at 7 o’clock.

She doesn’t have dinner at 7 o’clock.

7. Дополните предложения словами из рамочки.

  1. I get up at seven o’clock.
  2. My dad _____________ at six o’clock.
  3. Sarah _____________ to school at nine o’clock.
  4. Sarah _____________ dinner at seven o’clock.
  5. I _____________ home at four o’clock.
  6. I _____________ dinner at six o’clock.

8. Напишите отрицательные предложения.

  1. He gets up at 6 o’clock. – He doesn’t get up at 6 o’clock.
  2. She goes to school at 8 o’clock. — ________________________________.
  3. He has dinner at 9 o’clock. — ________________________________.
  4. She goes to bed at 7 o’clock. — ________________________________.
  5. She goes home at 4 o’clock. — ________________________________.
  6. He goes to bed at 9 o’clock. — ________________________________.

9. Прочитайте текст и напишите T (true), если предложение верно, F (false), если – неверно.

  1. Lily gets up at seven o’clock. — F
  2. She has breakfast with her dad. — __
  3. She likes eggs for breakfast. — __
  4. She doesn’t like PE. — __
  5. She has sandwiches for lunch. — __
  6. She goes to bed at eight o’clock. — __
Читайте также:  что нужно делать сначала растяжку или упражнения на мышцы

10. Соедините.

1. What does he like?

2. What does she like?

He likes cakes.

3. Does he like balloons?

4. Does she like balloons?

11. Задайте вопросы, поставив слова в правильном порядке.

  1. What / like / he / does – What does he like?
  2. she / What / like / does — ________________________?
  3. she / Does / like / cake — ________________________?
  4. like / Do / you / balloons — ________________________?
  5. like / she / chocolate / Does — ________________________?
  6. Does / like / fruit / he — ________________________?

12. Задайте вопросы и ответьте на них.

  1. she – nuts – What does she like? – She likes nuts.
  2. he / pastries – yes – Does he like pastries? – Yes, he does.
  3. she / sweets – no – _________________________________.
  4. he – presents – _________________________________.
  5. she / balloons – yes – _________________________________.
  6. he / cake – no – _________________________________.

13. Подчеркните правильное слово.

  1. What do / does / doesn’t you like?
  2. What does I / they / he like?
  3. He like / likes / doesn’t chocolate.
  4. What do / does / don’t she like?
  5. She don’t / hasn’t / doesn’t like nuts.

Скачать Present Simple Exercises 3 класс: Present-Simple-Exercises-3-klass.pdf [593.95 Kb] (cкачиваний: 709)

Скачать Present Simple Exercises 3 класс. Ответы: Present-Simple-Exercises-3-klass-Otvety.pdf [348.56 Kb] (cкачиваний: 142)

4 класс

1. Дополните предложения краткой формой глагола to be в настоящем времени.

  1. He ’s from Australia.
  2. It____ from the UK.
  3. They____ from Egypt.
  4. She____ from the USA.
  5. I____ seven.
  6. You____ from Egypt.
  7. We____ from Brazil.
  8. You____ eight.
  9. He____ one.

2. Составьте предложения в отрицательной форме.

  1. Sally / from / the USA – Sally isn’t from the USA.
  2. you / ten — ____________________________.
  3. I / from / Australia — ____________________________.
  4. Mum and Dad / from / the UK — ____________________________.
  5. we / from / Brazil — ____________________________.
  6. Jack / five — ____________________________.

3. Подчеркните верную форму глагола to be.

Toni: Where 1 are / am / is you from?

Joe & Ben: We 2 ’m / ’s / ’re from the UK.

Toni: Oh, I 3 ’s / ’m / ’re from Spain.

Joe: Boris and Ivan 4 am / is / are from Russia.

Tom: Where 5 ’s / ’re / ’m Cathy from?

Joe: She 6 ’m / ’s / ’re from the USA.

4. Посмотрите на таблицу. Дополните вопросы и ответьте на них.

  1. Are Jenny and George from Australia? – No, they aren’t.
  2. ____ Kanya from Thailand? — ________________.
  3. ____ Tony from the USA? — ________________.
  4. ____ Rafa and Pedro from Brazil? — ________________.
  5. ____ Miguel from Spain? — ________________.
  6. ____ Youssef from Thailand? — ________________.

5. Отметьте глаголы, которые написаны правильно. Исправьте те, которые написаны неправильно.

  1. sees + ________
  2. washs – washes
  3. falls ________
  4. catches ________
  5. buyys ________
  6. singgs ________
  7. payes ________
  8. goes ________
  9. choosies ________
  10. sleepes ________

6. Соедините начало и конец глагола, чтобы получить форму Present Simple для he/she/it.

1. wat

watches

d. ches

7. Посмотрите на таблицу. Напишите T (true), если предложение верно, F (false), если – неверно. Напишите предложения.

  1. Calum gets up early. – THe gets up early.
  2. Heidi goes to school by car. ______________________________.
  3. Toby doesn’t play tennis. ______________________________.
  4. Teresa gets dressed at 8 o’clock. ______________________________.
  5. Calum goes to school by car. ______________________________.
  6. Heidi plays tennis. ______________________________.
  7. Toby gets up early. ______________________________.
  8. Teresa goes to school by car. ______________________________.

8. Закончите текст, поставив глаголы в скобках в утвердительную или отрицательную форму Present Simple.

I get up (1. get up) at 7 o’clock during the week. First I ________ (2. wash) and then I _______ (3. get dressed), while Mum _______ (4. make) breakfast. I only _______ (5. have) fruit juice and toast, because I _______ (6. not like) cereal. My sister Sandra _______ (7. stay) in bed for ages, so she always _______ (8. eat) her breakfast in a hurry. We _______ (9. walk) to school, because we _______ (10. not have) bikes.

9. Задайте вопросы, поставив слова в правильном порядке, и ответьте на них.

  1. Heidi / does / do to school / by car / + / Does Heidi go to school by car? – Yes, she does.
  2. play football / do / after school / you / — / _________________________________? — ___________.
  3. Sally and Polly / do / at 7 o’clock / eat dinner / — / __________________________________? — ___________.
  4. go swimming / do / on Tuesdays / we / + / _________________________________? — ___________.
  5. do / after breakfast / your teeth / brush / you / + / _________________________________? — ___________.
  6. like singing / your sister / does / + / _________________________________? — ___________.
  7. you and your friends / do / outside / like playing / + / _________________________________? — _________.
Читайте также:  седалищный нерв упражнения для снятия воспаления

10. Задайте вопросы в Present Simple и дайте краткий ответ.

  1. you / like / playing the guitar / + / Do you like playing the guitar? – Yes, I do.
  2. you / brush / your teeth after breakfast / + / ________________________________? — ___________.
  3. Jenny / get up / at 7.30 / + / _________________________________? — ___________.
  4. you / have / a bike / — / _________________________________? — ___________.
  5. you / like / eating ice cream / + / _________________________________? — ___________.
  6. he / like / playing chess / — / _________________________________? — ___________.
  7. Grandma and Grandpa / live / in a big house / — / ______________________________? — _________.
  8. you / have / toast for breakfast / — / _________________________________? — ___________.

11. Подчеркните правильный вариант.

Tim: What time 1 do you / does you / you do get up at the weekend?

Carl: I 2 get up / gets up / getting up at eight o’clock. But my brother Simon 3 get up / getting up / gets up at nine o’clock. He’s very lazy.

Tim: 4 Doing / Does / Do your friends go to the park on Saturdays?

Carl: Yes, they 5 don’t / do / does. We 6 plays / playing / play football there. But my sister 7 doesn’t / do / don’t come.

Tim: What 8 do / does / don’t she do?

Carl: My mum and my sister 9 does / do / don’t the shopping together on Saturdays.

12. Подчеркните правильный вариант.

1. We has / have breakfast at eight o’clock.

2. My father get / gets up at six o’clock.

3. He don’t / doesn’t catch the train to work.

4. Does she brushes / brush her hair every morning?

5. I play / plays with my friends after school.

6. They don’t walks / walk to school.

7. What time does / do you start school?

Скачать Present Simple Exercises 4 класс: Present-Simple-Exercises-4-klass.pdf [541.04 Kb] (cкачиваний: 381)

Скачать Present Simple Exercises 4 класс. Ответы: Present-Simple-Exercises-4-klass-Otvety.pdf [353.12 Kb] (cкачиваний: 122)

For ELEMENTARY students of English

1. Put in am, is, are

  1. The weather is nice today.
  2. I _____ not tired.
  3. This bag _____ heavy.
  4. These bags _____ heavy.
  5. Look! There _____ Carol.
  6. My brother and I _____ good tennis players.
  7. Ann _____ at home. Her children _____ at school.
  8. I _____ a taxi driver. My sister _____ a nurse.

2. Write full sentences. Use is/isn’t/are/aren’t.

  1. (your shoes very dirty) — Your shoes are very dirty.
  2. (my brother a teacher) — My ________________________________.
  3. (this house not very big) — ________________________________.
  4. (the shops not open today) — ________________________________.
  5. (my keys in my bag) — ________________________________.
  6. (Jenny 18 years old) — ________________________________.
  7. (you not very tall) — ________________________________.

3. Write negative sentences. Use am not, isn’t, aren’t.

  1. (I / not / interested in politics) — I’m not interested in politics.
  2. (I / not /hungry) – I __________________________________.
  3. (It / not /warm today) — It __________________________________.
  4. (I / not /afraid of dogs) — __________________________________.
  5. (My hands / not /cold) — __________________________________.
  6. (Italy / not /a very big country) — __________________________________.
  7. (Diamonds / not /cheap) — __________________________________.
  8. (I / not /interested in football) — __________________________________.
  9. (Rome / not /in Spain) — __________________________________.

4. Make questions with these words. Use is or are.

  1. (at home / your mother?) – Is your mother at home?
  2. (your parents / well?) – _____________________________________
  3. (interesting / your job?) – _____________________________________
  4. (the shops / open today?) – _____________________________________
  5. (interested in sport / you?) – _____________________________________
  6. (near here / the post office?) – _____________________________________
  7. (at school / your children?) – _____________________________________
  8. (why / you / late?) – _____________________________________

5. Write short answers (Yes, I am. / No, he isn’t. etc).

  1. Are you married? – No, I’m not.
  2. Are you thirsty? — ___________.
  3. Is it cold today? — ___________.
  4. Are your hands cold? — ___________.
  5. Is it dark now? — ___________.
  6. Are you a teacher? — ___________.

6. Complete the questions. Use What… / Who… / Where… / How…

1. How are your parents?

2. ____________ the bus stop?

3. ____________ your children?

4. ____________ these oranges?

5. ____________ your favourite sport?

6. ____________ the man in this photograph?

Источник

Adblock
detector