как поворачивать постройки в майнкрафт worldedit

WorldEdit

%D0%9B%D0%BE%D0%B3%D0%BE%D1%82%D0%B8%D0%BF WorldEdit

WorldEdit — плагин для Bukkit, который представляет собой простой в использовании редактор мира Minecraft. Поддерживает как одиночную так и многопользовательскую игру и позволяет: изменять сразу тысячи блоков в выбранном регионе, использовать более 100 функций для изменения мира или устранения разных проблем и многое другое. Разработкой плагина занимается студия sk89q

Содержание

Установка

Сетевая игра

Одиночная игра

Для установки WorldEdit в одиночную игру, нужно просто скачать его в виде отдельной модификации: здесь.

Если вы скачиваете WorldEdit в виде отдельной модификации, то вам может пригодиться дополнение к моду WorldEditCUI, которое визуально отображает сетку выделяемого региона.

Выделение регионов

В WorldEdit регион выделяется с помощью обозначения точек кубоида.
Кубоид — это параллелепипед.
Cuboid

Для выделения региона вы можете использовать 3 способа:

Во время выделения региона в чат выводятся координаты выделенных точек. После выбора 2 точки показывается количество выделенных блоков. Чтобы увидеть выделенный регион, необходимо установить модификацию WorldEdit CUI

Команды и права

С помощью следующих команд вы сможете использовать весь широкий функционал WorldEdit.
Обратите внимание на то что:

Источник

Vertical and Off-Axis Rotation with WorldEdit

I haven’t been doing much lately unfortunately, so I thought I’d make a blog about vertical rotation n’ such while I try to mend my brain.

Alright so first off lets start with 90 degree rotations, what I will be rotating is this circle:

f1IQ9bQ

Before you can rotate, we need to select a perfect cube around the circle, for example the size of my selection ( //size ) is 51,51,51, all of the #’s should be the same.

6qLPHa8

After you have selected the object you want to rotate, determine if you want to rotate it west/east or south/north.

Now, simply type in this command:
west/east: //deform swap(x,y) note that //deform swap(y,x) would also work
south/north //deform swap(y,z) note that //deform swap(z,y) would also work

6eMHEG6

Okay now for off axis rotation, this is a little more tricky but if you know basic trigonometry you’ll get it pretty fast.
I don’t really feel like teaching how to get equations for angles but I’m sure there are many video tutorials on youtube. Either way here are some basic angles:

30 degrees = pi/6
45 degrees = pi/4
60 degrees = pi/3
90 degrees = pi/2
120 degrees = 2*pi/3
135 degrees = 3*pi/4
150 degrees = 5*pi/6
180 degrees = pi
210 degrees = 7*pi/6
225 degrees = 5*pi/4
240 degrees = 4*pi/3
270 degrees = 3*pi/2
300 degrees = 5*pi/3
315 degrees = 7*pi/4
330 degrees = 11*pi/6
360 degrees = 2*pi

Update: If you prefer to work with degrees, you should use:
x*pi/180
So for example, you might type //deform rotate(x,z,90*pi/180)
which would rotate your object by 90 degrees.

normal //deform rotate(x,z, ) Example: //deform rotate(x,z,3*pi/4)
west/east //deform rotate(x,y, ) Example: //deform rotate(x,y,5*pi/3)
south/north //deform rotate(y,z, ) Example: //deform rotate(y,z,5*pi/6)

Here is a filled in circle when the command //deform rotate(x,y,5*pi/3) was used:

YGmy8l1

Important idea to note is the degree variable is in radians, meaning if you type in 45 instead of pi/4, it will rotate the object 2578.3 degrees, 45*(180/pi) = 2578.3

Another note, remember to select a perfect cube around your object for //deform rotate as well!

If there is anything that needs more clarification/could be explained better please let me know and I’ll adjust as required when I have the time.

Last thing: these commands are not perfect, if you rotate your object off axis, there will be missing blocks that you must place in, however, rotations of 90 degrees on any axis will paste perfectly.

annnnnnnddddd good luck 🙂

Источник

Общеобразовательный справочник
Adblock
detector