Minecraft Wiki
The Minecraft Wiki is no longer considered as official by Microsoft and therefore several changes are required to be made, including to the wiki’s logo. Please read this announcement for more information.
Spectator
Contents
Usage [ ]
Spectators are invisible, can fly, clip through blocks and entities, and view all entities, including other players in Spectator mode. The HUD is completely invisible, except for subtitles and the chat. The inventory is like in Survival and Adventure mode.
Invisibility [ ]
Spectators are not noticed by mobs, and do not trigger mob spawning (including from spawners), nor do they prevent mob despawning, but they are noticed by commands and/or command blocks.
Spectators who are affected by the Glowing status effect can still be seen in Spectator mode by other players, although not by mobs.
Highlighting players [ ]
Spectators can also use the «Highlight Players (Spectator)» control if changed from the default (nothing). This allows the spectator to see other players as if they have the Glowing effect, and if let go the effect disappears. The color of the outline reflects the player’s team.
Intangibility [ ]
Spectators can move through blocks, entities, and other players. When their head is inside a block, they can see through all blocks.
Commands (including player selectors) can still target spectators.
Flight [ ]
Spectators are always flying. They cannot stop flying by landing, as the player just passes through the blocks. The mouse scroll wheel and the sprint key affect the flying speed, but the slowness and swiftness effect do not.
The maximum speed that can be achieved is 43.556 m/s without sprinting and 87.111 m/s with sprinting. (Without sprinting: 156.801,6km/h; With sprinting 313.599,6 km/h)
If a player opens their inventory while in Spectator mode, they cannot interact with or use any of the items in it. Likewise, viewing GUIs is possible, but it is not possible to interact with them. If a container uses a loot table to generate its contents, but the loot has not yet been generated, a player in Spectator mode cannot open the container to view its contents. Items in the world also cannot be picked up. Also, the player’s head is slightly visible but in a translucent, darker color.
Seeing invisible entities [ ]
Mob view [ ]
A spectator can click on an entity with the attack button, to take its view. Their position is locked to that of the entity, and their POV moves in accordance with the entity. Viewing oneself while spectating from an entity’s point-of-view using F5 shows the entity. Pressing the dismount key ( ⇧ Shift by default) returns the player to flying mode. In addition to spectating mobs, players can also spectate any other entity, such as an end crystal, primed TNT, or an armor stand.
Entity | Filter Description | Filter Image |
---|---|---|
Creeper | Pixelated and green tinted vision | |
Enderman | Inverted colors. | |
Spider | Quintuple vision, slight blurring, high FOV. | |
Cave Spider | Same as the spider. | |
Other | Normal vision. |
History [ ]
Issues [ ]
Issues relating to «Spectator» are maintained on the bug tracker. Report issues there.
Источник
Наблюдение
Наблюдение (англ. Spectator Mode) — режим игры, в котором игрок имеет возможность наблюдать за игрой, не взаимодействуя с миром, что в первую очередь позволяет пролетать все блоки насквозь. Включается командой /gamemode spectator или нажатием F3 + N в Творческом режиме.
Содержание
Описание [ ]
Игрок постоянно находится в режиме полёта. Бег, эффекты стремительности и медлительности также влияют на скорость полёта.
Вы можете свободно проходить сквозь мобов, блоки и других игроков. Наблюдатель не влияет на спаун мобов и не может быть ими замечен.
Инвентарь можно открыть, но им нельзя пользоваться. Аналогичным образом, работает любой другой просмотр графических интерфейсов — отсутствует возможность взаимодействовать с ними. Также нельзя собирать дроп.
Колесо мыши позволяет увеличивать или уменьшать скорость полёта игрока в режиме.
Если кликнуть ЛКМ по сущности, то вы захватите её камеру. Игрок не может управлять сущностью и камера игрока будет двигаться в зависимости от того, куда повернётся моб. Приседание возвращает игрока в режим свободного полёта. Зрение некоторых мобов использует специальные шейдеры:
Сущность | Шейдер | Изображение | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Крипер | Зелёный оттенок и слабая пикселизация | Захват камеры Крипера | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Странник Края | Инвертированные цвета | Захват камеры Странника Края | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Паук, Пещерный паук | Восьмикратное видение | Захват камеры Паука История [ ]
Проблемы [ ]Отчёты об ошибках, связанных с «Наблюдение», поддерживаются в системе отслеживания ошибок Mojira. Сообщайте о найденных ошибках там (на английском языке). Источник Adblockdetector |