Меню

английский язык исчисляемые неисчисляемые существительные упражнения

Упражнения на исчисляемые и неисчисляемые существительные (с ответами)

1. Распределите следующие существительные на две группы.

paper – bottle – porridge – happiness — pencil — coffee – girl – work – job – plate – dog – meat — news – apricot – toothpaste – time — bedroom – money — magazine – information – honey — metal – child – yoghurt – rice – spaghetti – water – air – spoon – mustard — egg – chair – shampoo – raincoat – flower – flour – bread – soap – toy – food – knowledge – garden – oil – furniture — friend

2. Составьте словосочетания с неисчисляемыми существительными, используя слова из первой и второй колонок. Возможны несколько вариантов. Переведите словосочетания.

Н-р: a bag of sugar – пакет сахара

a bottle toothpaste

3. Попросите у продавца в магазине следующие продукты, используя some с неисчисляемыми существительными и указанное количество предметов – с исчисляемыми.

Н-р: egg – milk (some – 20)

Can I have 20 egg s and some milk, please? (Можно мне 20 яиц и немного молока, пожалуйста?)

  1. sandwich – bread (some – 2)
  2. rice – apple (some – 5)
  3. butter – banana (some – 3)
  4. coffee – bottle of lemonade (some – 4)
  5. bar of chocolate – sugar (some – 1)

4. Поставьте How many? или How much?

  1. … salt do you usually put in the soup?
  2. … cups of tea shall I bring?
  3. … films did you see?
  4. … friends has he got?
  5. … free time do we have?
  6. … juice is there in the fridge?
  7. … money did they spend?
  8. … tomatoes are there in the bag?
  9. … kilos of potatoes did you buy?
  10. … slices of cheese are left on the plate?

Ответы:

Исчисляемые: bottle, pencil, girl, job, plate, dog, apricot, bedroom, magazine, child, spoon, egg, chair, raincoat, flower, toy, garden, friend

Неисчисляемые: paper, porridge, happiness, coffee, work, meat, news, toothpaste, time, money, information, honey, metal, yoghurt, rice, spaghetti, water, air, mustard, shampoo, flour, bread, soap, food, knowledge, oil, furniture

a loaf of bread — буханка

a bottle of lemonade, a bottle of wine — бутылка

a slice of cheese, a slice of bread, a slice of meat – ломтик, кусочек

a liter of soup, a liter of lemonade, a liter of wine – литр

a glass of lemonade, a glass of wine – стакан, бокал

a bar of chocolate, a bar of soap – плитка, кусок

a jar of orange jam – банка апельсинового джема

a kilo of cheese, a kilo of meat – килограмм

a tube of toothpaste – тюбик

a tin of soup, a tin of sardines – банка

a plate of soup, a plate of sardines – тарелка

  1. Can I have 2 sandwich es and some bread, please?
  2. Can I have some rice and 5 apple s , please?
  3. Can I have some butter and 3 banana s , please?
  4. Can I have some coffee and 4 bottle s of lemonade, please?
  5. Can I have a bar of chocolate and some sugar, please?
  1. How much salt do you usually put in the soup? (Сколько соли ты обычно кладешь в суп?)
  2. How many cups of tea shall I bring? (Сколько чаше чая мне принести?)
  3. How many films did you see? (Сколько фильмов ты посмотрел?)
  4. How many friends has he got? (Сколько у него друзей?)
  5. How much free time do we have? (Сколько свободного времени у нас есть?)
  6. How much juice is there in the fridge? (Сколько сока в холодильнике?)
  7. How much money did they spend? (Сколько денег они потратили?)
  8. How many tomatoes are there in the bag? (Сколько помидоров в сумке?)
  9. How many kilos of potatoes did you buy? (Сколько килограммов картофеля ты купил?)
  10. How many slices of cheese are left on the plate? (Сколько ломтиков сыра осталось на тарелке?)

Источник

Упражнения на исчисляемые и неисчисляемые существительные для 5 класса по английскому языку

Упражнения на исчисляемые и неисчисляемые существительные

1) Выделите неисчисляемое существительное в каждой строке:

1) glass/ cup/ jar/ water

2) magazine/ newspaper/ news/ article

3) cloud/ weather/ tree/ flower

4) event/ information/ reporter/ programme

5) money/ wallet/ coin/ banknote

Читайте также:  последовательность выполнения упражнений на автодроме гаи

6) bookcase/ furniture/ wardrobe/ armchair

7) sheep/ ox/ meat/ cow

8) bag/ luggage/ purse/ suitcase

9) music/ song/ piano/ sound

10) tomato/ potato/ carrot/ soup

3) Choose the right word.

We have some banana/ bananas in the fridge.

We haven’t got any carrot/carrots in the basket.

I usually have an / some apple for lunch.

Is there some/ a cup of tea on the table?

Have you got any/ an orange in your lunch box?

There is some/ a cheese in my bag.

4) Translate from Russian into English.

несколько стульев, несколько песен, немного воды, несколько человек, несколько минут, несколько кошек, несколько дней, немного соли, несколько ложек, несколько машин, немного сахару, несколько яиц, немного сыра.

Количественные местоимения: some, any, many, much

Is there ______ juice on the table? – Yes, there is ______ juice on the table.

Give me ______ butter please. – But there isn’t ______ butter in the fridge.

Are there ______ shopping malls in the center of the city? – Yes, there are ______ shopping malls in the center of the city.

Are there ______ flowers in the garden? – No, there aren’t ______ flowers there.

Give me ______ bread please.

Is there ______ jam for tea? – Yes, there is ______ jam for tea.

Would you like … (some/any/no) milk?

Could you give me … (some/any/no) help, please?

We must buy … (some/any/no) vegetables for dinner.

I haven’t got … (some/any/no) eggs for pancakes.

1.We need ____ flour, ____ eggs and ___ sugar.

2. Do you buy _____bread and _____coffee?

3. I don’t bring you ____ice cream.

4. We have ____ orange juice, but we don’t have ___ cake.

5. Are there ___ onions in the basket?

How ___________ children are there in your class?

How ___________ milk do you want in your tea?

How ___________ bread do you eat every day?

How ___________ players are there in a football team?

How ___________ eggs do you need for the salad?

How ___________ cheese did you buy?

How ___________ friends do you have ?

How ___________bananas can you eat?

How ___oranges are there? – Not ______

How ____bread is there? – Not ____

How ___olive oil is there? – Not ___

How __strawberries are there? – Not ____

How ____tea is there? – Not_____

How _________bananas in the basket. – Not_____

5) Исправьте ошибки в предложениях

Would you like an bread? _______

How many does this cost? _______

We haven’t got much tomatoes. _______

I’d like a milk in my tea, please. _______

Выберите книгу со скидкой:

ОГЭ. География. Новый полный справочник для подготовки к ОГЭ

Математика. Новый полный справочник школьника для подготовки к ЕГЭ

Дошкольная педагогика с основами методик воспитания и обучения. Учебник для вузов. Стандарт третьего поколения. 2-е изд.

Считаю и решаю: для детей 5-6 лет. Ч. 1, 2-е изд., испр. и перераб.

Начинаю считать: для детей 4-5 лет. Ч. 1, 2-е изд., испр. и перераб.

Считаю и решаю: для детей 5-6 лет. Ч. 2, 2-е изд., испр. и перераб.

Пишу буквы: для детей 5-6 лет. Ч. 2. 2-е изд, испр. и перераб.

Русско-английский словарик в картинках для начальной школы

ОГЭ. Литература. Новый полный справочник для подготовки к ОГЭ

ЕГЭ. Английский язык. Новый полный справочник для подготовки к ЕГЭ

Рисуем по клеточкам и точкам

ЕГЭ. Информатика. Новый полный справочник для подготовки к ЕГЭ

БОЛЕЕ 58 000 КНИГ И ШИРОКИЙ ВЫБОР КАНЦТОВАРОВ! ИНФОЛАВКА

Инфолавка — книжный магазин для педагогов и родителей от проекта «Инфоурок»

Номер материала: ДБ-1345269

38 000 репетиторов из РФ и СНГ

Занятия онлайн и оффлайн

Более 90 дисциплин

Не нашли то что искали?

Вам будут интересны эти курсы:

Оставьте свой комментарий

Ответственность за разрешение любых спорных моментов, касающихся самих материалов и их содержания, берут на себя пользователи, разместившие материал на сайте. Однако редакция сайта готова оказать всяческую поддержку в решении любых вопросов, связанных с работой и содержанием сайта. Если Вы заметили, что на данном сайте незаконно используются материалы, сообщите об этом администрации сайта через форму обратной связи.

Читайте также:  упражнения для детей дошкольно возраста развитие памяти

Все материалы, размещенные на сайте, созданы авторами сайта либо размещены пользователями сайта и представлены на сайте исключительно для ознакомления. Авторские права на материалы принадлежат их законным авторам. Частичное или полное копирование материалов сайта без письменного разрешения администрации сайта запрещено! Мнение редакции может не совпадать с точкой зрения авторов.

Источник

Упражнения «Исчисляемые и неисчисляемые существительные»

Countable and Uncountable Nouns

Nouns can be divided into two kinds: countable and uncountable.

i. Countable nouns are nouns that we can count. They can be singular or plural.

e.g. I have a boiled egg for breakfast.

I bought three story books yesterday.

The students in this school are very polite.

ii. We use the indefinite article (a/ an) before singular nouns.

iii. We use a definite article (the) or a number before plural nouns.

iv. We change most singular nouns to plurals by adding –s. However, there are some that follow different rules.

buses, boxes, dresses, watches, bushes

pianos, zoos, tomatoes, potatoes, heroes

Nouns ending in a vowel + — y

boys, cats, days, monkeys,

Nouns ending in a consonant + — y

bodies, cities, countries, ladies, families

Nouns ending in -f/-fe

leaves, shelves, lives, knives

Some special nouns

change some letters at the end,

add letters at the end

foot  feet, man  men

fish  fish, deer  deer,

(B) Uncountable Nouns

i. Uncountable nouns are nouns that we cannot count. We cannot count them because they

— are too difficult to count.

e.g. rice, hair, sugar

— do not have separate parts.

e.g. air, water, steam

e.g. friendship, happiness, health

ii. Uncountable nouns do not have a plural form. We do not use an indefinite article (a/an) or numerals (one, two, three, etc.) in front of these nouns.

iii. If we want to show the amount of an uncountable noun, we use quantity words in front of it.

three tins of paint

iv. We cannot use many/few with uncountable nouns, but we can say some/much/ a lot of/ all of the/ most of the water, butter, cheese, etc.

Underline the noun in each sentence and write ‘C’ or ‘U’ to show whether the noun is countable or uncountable.

That is a very good painting. __________

I don’t like coffee. __________

I need two clean glasses. __________

She bought a new iron yesterday. __________

They’ve got plenty of coal. __________

Would you like some chicken? __________

Too much cake isn’t good for you. __________

She ate a whole chicken. __________.

How much flour did you buy? __________.

Hope keeps me going. __________

Use the correct form of the given nouns to complete the following sentences.

language party fun vegetable information

fruit money hair advice sleeve

We can buy fresh _______________ from the supermarket.

Mrs. Lee went to the travel agent for some _______________ about the tour to Japan.

I can’t wear this shirt. The _______________ are too long.

How many _______________ does Jenny speak?

Miss Ng spends a lot of _______________ on clothes.

I don’t know what to do. Please give me some _______________.

Karen has beautiful _______________.

We had a lot of _______________ at the party last night.

Susan enjoys going to _______________.

Alan eats a lot of _______________.

Choose the correct answer.

She burst into _______________ (tear/ tears) when she heard the bad news.

Peter and Jack shake _______________ (hand/ hands) and become friends again.

She can’t see what is written on the blackboard without her contact _______________ (len/ lens)

The two sisters took _______________ (turn/ turns) at sitting up with their sick mother.

Quite a number of _______________ (DJ/ DJs) have extended their careers to singing.

If you want to get well, you should take the doctor’s _______________ (advice/ advices).

Mary never does her _______________ (homework/ homeworks)

Johnny has lost his _______________ (luggage/ luggages).

The factory workers stopped working and took (a rest/ rest).

The children sat on the _______________ (grass/ grasses).

Читайте также:  упражнения на фитболе для беременных на 6 месяцев

Underline the incorrect word in each sentence and write the correct word in the space provided.

1. He takes part in a lot of extracurricular activitys. ______________

2. I always put three teaspoon of sugar in my coffee. ______________

3. The field is full of sheeps. ______________

4. The thief was wearing jean. ______________

5. Money cannot buy happinesses. ______________

6. They want to finish the job themself. ______________

7. How many piece of cheese would you like? ______________

8. A mice was hiding under the table. ______________

9. Three passer-bys were shot in the raid. ______________

10.Put on more cloth or you will get a cold. ______________

Correct the following sentences. Corrections should be done as follows.

*words needing to be changed — (a) underline the incorrect word

(b) write the correct form of the word above it

** missing word — (a) mark the position of the missing word with a ‘ ^ ’

(b) write the missing word above it

*** extra word — put a cross ‘X’ on the word you wish to cross out

1. * This piece of furniture look nice. I will buy it.

2. * These chairs are made of woods.

3. *** If we want to be happy, we should have a good health.

4. ** I need two sheets paper to write a letter.

5. * Customer: How many are these jeans?

Shop assistant: $268.

6. *** She burst into a laughter on hearing the joke.

7. * We need more warm cloth when we visit Toronto in winter.

8. *** I have absolute the faith in you.

9. * The cars are stuck in the heavy traffics in Central.

10. ** The workmen stopped working and took rest.

Countable and Uncountable Nouns — Answers

C 2. U 3. C 4. C 5. U 6. U 7. U 8. C 9. U 10. U

fruits/vegetables 2. information 3. sleeves 4. languages 5. money

6. advice 7. hair 8. fun 9. parties 10. fruits/vegetables

tears 2. hands 3. lens 4. turns 5. DJs

6. advice 7. homework 8. luggage 9. a rest 10. grass

activities 2. teaspoons 3. sheep 4. jeans 5. happiness

6. themselves 7. pieces 8. mouse 9. passers-by 10. clothes

two sheets of paper

Выберите книгу со скидкой:

ОГЭ. География. Новый полный справочник для подготовки к ОГЭ

Математика. Новый полный справочник школьника для подготовки к ЕГЭ

Дошкольная педагогика с основами методик воспитания и обучения. Учебник для вузов. Стандарт третьего поколения. 2-е изд.

Считаю и решаю: для детей 5-6 лет. Ч. 1, 2-е изд., испр. и перераб.

Начинаю считать: для детей 4-5 лет. Ч. 1, 2-е изд., испр. и перераб.

Считаю и решаю: для детей 5-6 лет. Ч. 2, 2-е изд., испр. и перераб.

Пишу буквы: для детей 5-6 лет. Ч. 2. 2-е изд, испр. и перераб.

Русско-английский словарик в картинках для начальной школы

ОГЭ. Литература. Новый полный справочник для подготовки к ОГЭ

ЕГЭ. Английский язык. Новый полный справочник для подготовки к ЕГЭ

Рисуем по клеточкам и точкам

ЕГЭ. Информатика. Новый полный справочник для подготовки к ЕГЭ

БОЛЕЕ 58 000 КНИГ И ШИРОКИЙ ВЫБОР КАНЦТОВАРОВ! ИНФОЛАВКА

Инфолавка — книжный магазин для педагогов и родителей от проекта «Инфоурок»

Номер материала: ДБ-1566210

38 000 репетиторов из РФ и СНГ

Занятия онлайн и оффлайн

Более 90 дисциплин

Не нашли то что искали?

Вам будут интересны эти курсы:

Оставьте свой комментарий

Ответственность за разрешение любых спорных моментов, касающихся самих материалов и их содержания, берут на себя пользователи, разместившие материал на сайте. Однако редакция сайта готова оказать всяческую поддержку в решении любых вопросов, связанных с работой и содержанием сайта. Если Вы заметили, что на данном сайте незаконно используются материалы, сообщите об этом администрации сайта через форму обратной связи.

Все материалы, размещенные на сайте, созданы авторами сайта либо размещены пользователями сайта и представлены на сайте исключительно для ознакомления. Авторские права на материалы принадлежат их законным авторам. Частичное или полное копирование материалов сайта без письменного разрешения администрации сайта запрещено! Мнение редакции может не совпадать с точкой зрения авторов.

Источник

Adblock
detector