Меню

английский для детей внешность упражнения

Английский для детей внешность упражнения

Игры для занятий по теме «Face and Body»

Тема «Face and Body» достаточно простая и понятна даже самым маленьким.
Вот несколько игр, которые помогут внести позитив и динамику в ваши занятия.

Что потребуется для игры:

доска или ватман
цветные маркеры
повязка на глаза
Ребенку завязываются глаза. Учитель просит, например: «Draw a head, please”. Следующий ребенок таким же образом рисует глаза, и так далее. Учитель только ставит руку ребенка в точку, с которой ему нужно начать рисовать. Получаются довольно забавные персонажи. Игра проходит очень весело.

Что потребуется для игры:

Вырезанные из журналов части тела людей и животных
Белая бумага
Клей
Дети придумывают своего монстрика, выбирая и наклеивая различные части тела. Это может быть групповая работа, когда дети делают одну работу вместе, где каждый по очереди добавляет следующую часть тела или лица. Либо каждый ребенок делает своего монстра, а затем показывает и рассказывает о нем группе.
Например: «My monster has 5 legs, 1 big eye, 8 arms….”.
Учитель может выступить первым, показав тем самым пример (тогда придется заранее подготовить своего монстра).

Все что вам понадобится для этой игры – мяч. Дети и учитель садятся в круг. Учитель кидает мяч (с малышами проще просто катить по полу) одному из ребят, называя какую-нибудь часть тела, ребенок должен прикоснуться этой частью тела к мячу.

Что потребуется для игры:

Вырезанные из журналов части тела людей
Игра проходит на полу. Сначала можно попросить детей отсортировать отдельно головы, туловища, ноги и т.д. Потом можно чтобы каждый ребенок составил своего человечка, и всех их выложить на полу в ряд.

Что потребуется для игры:

разноцветные стикеры
На разноцветных клеящихся бумажках пишем названия частей тела. На уроке один ребенок “работает” манекеном. Ведущий называет часть тела на английском языке, написанную на первой бумажке, вызывает первого ребенка, он берет бумажку, и наклеивает на нужную часть тела “манекена”. И так дети по очереди наклеивают стикеры. “Манекен” в конце выглядит очень довольным и забавным. “Манекеном” может поработать и сам ведущий

Источник

Практикум по английскому языку » Описание внешности и характера»

Описание внешности и характера

Практикум по английскому языку в помощь учащимся средней и старшей школы

Рассмотрено и одобрено на заседании ПМК ИЯ

Протокол №2 от 6 сентября 2014 г.

Преподаватель ПМК ИЯ ОЛТК ГА филиал ФГБОУ ВО УИ ГА )

преподаватель ПМК ИЯ ОЛТК ГА филиал ФГБОУ ВО УИГА )

Балтабаева К.Г. Описание внешности и характера. Практикум по английскому языку- 1изд., Омск, 2015.- стр.

Практикум составлен по одному из разделов дисциплины « Английский язык» в соответствии с рабочей учебной программой. Ориентирован на курсантов 1 курса специальностей 210420, 162108, 162105. Практикум включает тексты, тематическую лексику, диалоги и развернутую систему упражнений.

Task 1.1 Write the new words and learn them:……………………………………

Task 1.2 Read and translate the text “My Friend”………………………………..

Task 1.3 : Answer the questions…………………………………………………..

Task 1.4 Read the expressions and make sentences with them

Task 1.5 Read the idioms, make a story, using some of them…………………….

Task 1.6 Translate the words, write the antonyms:……………………………….

Task 1.7 Read and translate the di а logue

Task 1.8 Make your own dialogues “ Talking the best friends”………………….

Task 1.9 Make a story about your best friend…………………………………….

Task 2.1 Read and translate the text………………………………………………

Task 2.2 Translate the sentences from Russian into English :……………………

Task 2.2 Retell the text « British character»……………………………………….

Task 3.1. Task 3.1. Read the text and translate it……………………………….

Task 3.2 Find these words and expressions in the text, read the sentences ………..

Task 3.3 Choose 5 expressions and make 5 sentences, using them………………..

Task 3.4 Describe the appearance of these people:………………………………..

Task 4.1 Write the comparative and the superlative degree……………………..

Task 4.2 Make the sentence ,using these words, translate them……………………

Task 4.3 Translate the sentences: ………………………………………………….

Task 4.4 Translate from Russian into English…………………………………….

Task 4.5 Translate the sentences: …………………………………………………

Task 4.6 Write the comparative and the superlative degree………………………..

Task 4.7 Translate these sentences:…………………………………………………

Task 4.8 Open the brackets, using the correct form of the adjective:………………

Task 1.1 Write the new words and learn them:

clever, intelligent -умный

foolish, silly, stupid — глупый

frank , sincere откровенный,искренний

scurpulous / contemptuous — щепетильный

gentle мягкий- благородный

gloomy , moody -мрачный

brave , courageous , fearless — храбрый, мужественный, бесстрашный

dishonest / honest -нечестный/ честный

boring , dull — скучный

sociable , talkative -общительный, разговорчивый

evil , wicked — злой, бессовестный

Task 1.2 Read and translate the text “My Friend”

I have a very good friend. His name is Nick. Friends are very important in our life. I think one cannot live without friends. The most important thing for being good friends, to my mind, is to be ready to help one another in any situation, nevertheless how difficult it is, to support one another and to solve all the problems together. And never mind, that the friends may have different interests and hobbies, different likes and dislikes. They say that the friend in need is a friend indeed. I think it is really so.

My friend and I always do our best to help one another. We discuss all our troubles and try to find the best decision in any situation. My friend is a very good, kind and clever boy .We often spend our free time together. It is not very easy now, because both of us are very busy — we are going to enter institutes and have a lot of work to do.

My friend is going to become a lawyer. Our future professions are different and the subjects we have to study are different too, but we like to work together and to help one another in our study.

When we have some free time, we go for walks, read and discuss books, watch films, go to discos or play computer games. Playing computer games is our hobby. Both of us are fond of sport. We go in for swimming and often go to the swimming pool together. We are football fans and we like to watch and discuss football matches on TV or to go to the stadium. I love my friend very much. I think he is a true friend. Our friendship is very dear to me and I try to do my best to be a good friend too.

Task 1.3 : Answer the questions

What is the most important thing for being good friends?

What does mean ”friendship” for you?

How do you spent time with your friends?

Do you have many friends?

Do you have any friends from your group?

Task 1.4 Read the expressions and make sentences with them

1. to admire smb for smth — восхищаться кем-то за что-либо

2.to appreciate smth- ценить что-либо

3.to be a peson of strong (weak) character -иметь сильный/ слабый характер

Читайте также:  упражнения при сколиозе грудопоясничном отдела

4.to be kind of person you like at first sight- располагать к себе с первого взгляда

5.to be a sunny soul — добрая душа

6.to have a bunch of bad habits — иметь кучу вредных привычек

7.to have a sense of humour — иметь чувство юмора

8.to keep one’s promise/word — сдержать обещание, слово

9. to make friends — подружиться

10. to be like and soul of the party — быть душой компании

11. to tell lies — врать

12. to be devoted to — посвящать, служить чему-либо, всего себя отдавать

Task 1.5 Read the idioms, make a story, using some of them

1. to be the black sheep of the family — быть белой вороной

2. to be close to smb — быть близким по духу

3. to be in the public eye — быть на виду

4. to get to the top — достичь вершины

5. to get one’s own way — поступать по-своему

6. to have a heart of gold — иметь золотое сердце

7. to have a mind of your own — иметь собственное мнение

8. to have a memory like a sieve — иметь дырявую память

9. to keep oneself to oneself — быть самим собой

10. to know one’s own mind — знать, чего хочешь

11. to put oneself in smb ’ s shoes — поставить себя на место другого

12. to see eye to eye — сойтись во мнениях

13. to see things in black and white — судить категорично

14. a shoulder to cry on — жилетка поплакать

15. to take smth to heart — принимать близко к сердцу

16. to take one’s side — принимать чью-либо сторону

17. to have a lot of faults — иметь много недостатков

18. to bottle up your feelings — прятать чувства

19. to be born with a silver spoon — родиться в рубашке/ родиться в богатой семье

20. to sweet talk — льстить.

Task 1.6 Translate the words, write the antonyms:

Task 1.7 Read and translate the di а logue

Диалог «Разговор друзей» (Dialogue between two friends)

— Wow! It’s only 2 days left till our winter holidays!

— Yes, Mark. I can’t help waiting for the end of the term. We are going to have a proper rest at last. I’m so tired of my studies.

— Me too, Jack. It’s been a long and hard term. What are you going to do during these holidays?

— I’d like to spend a couple of days in a ski-resort for a change but it depends on my parents. And you? Do you have any holiday plans? We should do something interesting together in our free time.

— What about going to the movies first?

— That sounds perfect. Is there anything special you want to see?

— Well, they say that another part of “The Hunger Games” is great. It’s a real blockbuster.

— It would be wonderful. How about eating out somewhere beforehand?

— Good idea! You are reading my thoughts! What kind of food shall we try this time?

— I’d rather prefer Japanese food.

— Well, I don’t mind. I haven’t tried it for a long time.

— And we can shop a little too. You know I need new sneakers.

— OK, then. What day shall we choose?

— Next Monday would be nice. By the way, don’t forget I’m celebrating my birthday in 2 weeks.

— Sure. I remember that and I’m looking forward to it. How kind of you to invite me.

— Come on, Mark! You must be joking! You are my best friend.

Task 1.8 Make your own dialogues “ Talking the best friends”

Task 1.9 Make a story about your best friend

Task 2.1 Read and translate the text

Ray has never been to Britain before but she’s always wanted to see a typical En­glishman. That’s what Julia told her about British character. Ray has never been to Britain before but she’s always wanted to see a typical En­glishman. That’s what Julia told her about British character.

British people are naturally polite and are never tired of saying “Thank you” and “I’m sorry.” “Sorry” takes place of “no” when you cannot do something for a person or give a positive answer. British people are gener­ally disciplined and reserved, you never hear loud talk in the street. They do not rush for seats in buses and trains. British people don’t show much emotion. They remain good-tem­pered and cheerful even under difficulties. They will nev­er shut the door in your face but will hold it open for you. They do not readily ask each other to do anything. If they do ask, then they say something like “I hate to bother you, but. » British people like jokes. English sense of humour is famous and humour is highly prized in Brit­ain.

British people take a lot of time to make friends. They like to know you before they ask you home.

When British people meet someone for the first time, they shake hands. They do not usually shake hands with people they know well. Women sometimes kiss their women friends, and men kiss women friends (on one cheek only). When a man meets a man friend, he just smiles, and says “Hello.” Men do not kiss each other, or hold hands. Even fathers and sons do not often kiss each other.

They remain good — tem ­ pered — оставаться в хоро­шем настроении

to bother –беспокоить

shake hands –здороваться за ручку

Task 2.2 Translate the sentences from Russian into English :

Британцы очень вежливы и никогда не устают говорить « извините», «спасибо»

Британцы не показывают много эмоций

Они остаются в хорошем настроении, даже если есть трудности

Когда британцы встречают кого-то в первый раз, они здороваются за руку

Британцы любят шутки

Task 2.2 Retell the text « British character».

Task 3.1. Read the text and translate it

The way we look means much in our lives. People usually judge us by appearances. So it takes much time to look well. So there are a lot of medical services which help keep beauty. The variety of cosmetics is great.

I am 30 ,but everyone says that I don’t look my age . I take much care over my appearance and I have aged quite well. I am of medium height and built. I do a lot of sport and so I look slim. My hair is wavy and blond. My nose is straight and eyes are blue. My ears are not big, the face is oval. What I don’t like in myself is freckles. They always come in spring.

I take after my granny. She looked just like me when she was young. I prefer dresses, skirts and romantic style. I try always to be well dressed. To tell the truth I devote much time for my appearance and spend much money for it.

Читайте также:  упражнения для всех мышцы в домашних условиях без тренажеров

I’d like to add some words about my character. I am even-tempered, rather reserved, calm and modest. Sometimes I can lose my temper and become either angry or sad. At these moments I like staying alone and sometimes I retire into my shell. But I have a lot of friends. I am opened for everything new, appreciate people for honesty and justice. I like to laugh and to joke. I have a good sense of humour.

But remember that appearances can be deceptive. And you mustn’t judge people by the first impression.

Task 3.2 Find these words and expressions in the text, read the sentences

judge by — судить по

medical services — медицинские услуги

don ’ t look my age — не выглядеть на какой-то возраст

take much care over my appearance — следить за собой

have aged quite well — хорошо сохраниться (о внешности)

medium height and built — средний рост и телосложение

to be close to smb — быть близким кому-либо

take after — быть похожим на (члены семьи)

well dressed — хорошо одетый

To tell the truth — по правде говоря

lose my temper — терять самообладание/ выйти из себя

retire into my shell — уйти в себя

appreciate people for — ценить людей за

appearance can be deceptive — внешность может быть обманчива

Task 3.3 Choose 5 expressions and make 5 sentences, using them

Task 3.4 Describe the appearance of these people:

wrinkled [ ‘riŋklt ] – морщинистое

pasty – болезненно — бледное

swarthy [ ‘swɔ:ði ] – смуглое

gaunt [ ‘gɔnt ] – изможденное

sunburned / tanned / browned – загорелое

clean — shaven – гладко выбритое

chiseled [ ‘ t ʃ izlt ] – точеные

clean — cut – резко очерченные

delicate [ ‘delikət ] – тонкие

large / massive – крупные

charming – прелестная, очаровательная

pleasant [ ‘ plez ə nt ] – приятная

pleased [ ‘ pli : zt ] – довольная

sweet – ласковая, милая

faint – едва заметная

strained – деланная, искусственная

enigmatic [ enig ‘ m æ tik ] – загадочная

fair – белый, светлый

delicate [ ‘ delik ə t ] – нежная

rough [ ‘ r ʌ f ] – грубая

aquiline [ ‘æ kwilain ] – орлиный

hooked [ ‘ hukt ] – крючковатый

bite one ‘ s lips – кусать губы

compose one ‘ s lips – пождать губы

curl one ‘ s lips – презрительно кривить губы

purse one ‘ s lips – сложить губы бантиком

chubby / plump – пухлые

hollow / sunken – впалые

roughed [ ‘ r ʌ ft ] – нарумяненные

stubby / unshaven – небритые

wrinkled [ ‘ ri ŋ klt ] – морщинистые

dimples in one’s cheeks – ямочки на щеках

large / big – большой

strong – сильный, энергичный

vivid – выразительный, живой

penciled – тонко очерченные

knit / frown one ‘ s eyebrows – хмурить брови

raise one ‘ s eyebrows – поднимать брови

high / tall – высокий

narrow [ ‘ n æ r ə u ] – узкий

jet — black – черные как смоль

auburn [ ‘ɔ: b ə n ] – рыжевато-каштановые

grizzling / grizzled – седеющие / седые

ash — blonde – пепельные (обычно употребляется по отношению к волосам женщины)

waved – завитые волнами

land / straight – прямые

abundant – густые и длинные

scanty / thin — редкие

sleek / smooth – приглаженные

luxuriant [ l ʌ g ‘ʒ ju ə ri ə nt ] – пышные

bobbed / shingled – коротко остриженные

bald / bald-headed – лысый

braids / plaits – косы

lock / curl / ringlet – локон, завиток

forelock – прядь волос на лбу

blond(e) – блондин, блондинка

even [ ‘i:vən ] – ровные

uneven [ ʌn’i:vən ] – неровные

small / tiny – мелкие

set of teeth – ряд зубов

massive [ ‘ m æ siv ] – массивный

kind / good – добрые

warm – от которых веет теплом

dark – темные, черные

steel — grey – стальные

close — set – близко поставленные

deep-set / sunken – запавшие

straight [ ‘streit ] – прямые

paunchy [ ‘pɔ:ntʃi ] – с брюшком

lathy [ ‘ l ɑ: θi ] – долговязая

lean – худощавая (употребляется обычно по отношению к мужчинам)

slender – тонкая, стройная

slim – тонкая, стройная (употребляется обычно по отношению к женщинам)

neat – изящная, стройная (употребляется обычно по отношению к женщинам)

graceful – изящная, грациозная

diminutive [ di ‘ minjutiv ] – миниатюрный

middle — sized – средний

calloused [ ‘kæləst ] – огрубевшие (мозолистые)

shapely – красивой формы

Степени сравнения прилагательных и наречий в английском языке

(Degrees of Comparison)

Качественные имена прилагательные и наречия образа действия в английском языке, так же как и в русском, имеют три степени сравнения: положительную, сравнительную и превосходную. Односложные прилагательные и наречия, а также двусложные, оканчивающиеся на -y, -e, -er, -ow, образуют сравнительную степень путем прибавления к положительной степени суффикса -er, а превосходную степень — с помощью суффикса -est.

small маленький- положительная степень

smaller меньший- сравнительная степень

the smallest наименьший- превосходная степень

easy легкий- положительная степень

easier легче- сравнительная степень

the easiest самый легкий- превосходная степень

ОРФОГРАФИЧЕСКИЕ ИЗМЕНЕНИЯ ПРИ ОБРАЗОВАНИИ СТЕПЕНЕЙ СРАВНЕНИЯ С ПОМОЩЬЮ СУФФИКСОВ -ER И -EST

1.Если прилагательное или наречие в положительной степени оканчивается на нечитаемую букву -e, то при прибавлении -er и -est эта буква опускается

large большой —larger больше — the largest самый большой

2. Если прилагательное или наречие оканчивается на согласную букву с предшествующим кратким ударным звуком, то конечная согласная буква удваивается

hot горячий —hotter горячее — the hottest самый горячий

3. Если прилагательное или наречие оканчивается на -y с предшествующей согласной буквой, то при образовании сравнительной и превосходной степени -y меняется на -i-

busy занятый —busier более занятый — the busiest самый занятый

4. Если же -y предшествует гласная, то -y остается без изменения

grey серый —greyer серее — the greyest самый серый

Многосложные прилагательные и наречия, а также большинство двусложных (кроме оканчивающихся на -y, -e, -er, -ow) образуют сравнительную степень при помощи слова more более, а превосходную степень — при помощи слова most самый, наиболее, которые ставятся перед прилагательным или наречием в форме положительной степени.

interesting интересный more interesting более интересный

the most interesting наиболее интересный

easily легко more easily легче the most easily легче всего

active активный more active более активный the most active самый активный

good хороший better лучше the best самый лучший лучшего всего

bad плохой worse хуже the worst самый плохой, хуже всего

little мало less меньше the least наименьший, меньше всего

much много more больше the most наибольший, больше всего

far далекий farther дальше (по расстоянию) the farthest самый дальний (по расстоянию),

far далеко further более отдаленный (по времени) the furthest самый дальний (по времени)

Old – older – the oldest (старый – старее – самый старый)

Old – elder – the eldest (старый – старше – самый старший) – о членах семьи

Читайте также:  какие упражнения нужно делать чтобы похудеть в коленях

Near – nearer – the nearest (близкий — ближе – самый близкий) — по расстоянию

Near – nearer – the next (близкий – ближе — следующий по очереди, по времени, по порядку)

Остальные наречия, оканчивающиеся на -ly, образуют степени сравнения с помощью слов more и most, например: correctly правильно — more correctly более правильно — most correctly правильнее всего.

Task 4.1 Write the comparative and the superlative degree

Example:: wet – wetter – the wettest, expensive – more expensive – the most expensive

1. big ( большой ) 2. clever ( умный ) 3. good ( хороший ) 4. pleasant ( приятный ) 5. poor ( бедный ) 6. bad ( плохой ) 7. funny ( смешной ) 8. important ( важный ) 9. sunny ( солнечный ) 10. far ( далекий ) 11. comfortable ( удобный ) 12. wise ( мудрый )

Task 4.2 Make the sentence ,using these words, translate them

1. most – the Mona Lisa – in – is – painting – the – famous – the – world.

2. longer – the Don – is – the Volga – than.

3.more – Spain – Germany – than – beautiful — is.

4. London – city – in – biggest – the – England – is.

5. the – team – Adam – is — worst – the – player – in.

Положительная степень прилагательных в английском языке используется в следующих конструкциях:

as … as – «так(ой) же … как и»

Jane is as tall as John.

Джейн такого же роста, как и Джон. (= Джейн и Джон одного роста.)

not as … as / not so … as – «не такой … как».

John is not as tall as Arnie.

Джон не такой высокий, как Арни.

Task 4.3 Translate the sentences:

1. English is as difficult as German. 2. My essay is not as long as yours. 3. It isn’t as warm today as it was yesterday. 4. The house his aunt lives in is as old as the one his uncle lives in. 5. His apartment isn’t as elegant as her apartment, but it’s much bigger. 6. Johnny isn’t as rich as Don but he is younger and much happier. 7. My dog isn’t as friendly as your dog. 8. Ice hockey is as popular as football in Russia. 9. A football match isn’t as exciting as a hockey match. 10. The hotel isn’t as cheap as we expected. 11. The results of the experiment were not as bad as they had expected. 12. This book is as expensive as my dictionary.

Task 4.4 Translate from Russian into English

1. Это очень легкая задача. Дайте мне более трудную задачу. 2. Летом дни длинные, а ночи короткие. 3. 22 июня – самый длинный день. 4. В июле дни короче. 5. В декабре дни самые короткие. 6. «Четверка» — хорошая отметка, но «пятерка» лучше. 7. «Пятерка» — самая лучшая отметка. 8. Самая плохая отметка – «двойка». 9. Твое платье, конечно, очень красивое, но мое платье красивее. 10. Мой папа – высокий мужчина. 11. Это более теплое пальто. 12. Я думаю, что наш учитель английского языка был очень терпелив.13. Наш старый доктор был очень занят. Наш новый доктор даже более занят. 14. Моя учительница немецкого языка – самый энергичный человек. 15. Мы знаем, твой сосед – очень скучный человек. 16. Я считаю, твой дедушка – самый щедрый человек, которого я когда-либо встречал. 17. Часы Рональда точные, но часы его тети более точные. 18. Она купила часы в Швейцарии, потому что она считает, что швейцарские часы самые точные в мире. 19. Тот телевизионный фильм гораздо хуже, чем сегодняшний. 20. Какая самая смешная телевизионная программа? 21. Это были самые счастливые дни в ее жизни.

Task 4.5 Translate the sentences:

1. The new cinema in our district is much bigger than the old one. 2. He is one of the most dangerous criminals in the world. 3. Nevsky Prospect is much more beautiful than our street. 4. Our house isn’t as big as yours. 5. That’s the funniest story I’ve ever heard. 6. She’s getting better. That’s the most important thing. 7. What is your height? You are taller than me. 8. She felt as strong as her brother. 9. We started earlier than you. 10. He was more careful than I was. 11. This student is the most attentive in our group. 12. I need a warmer coat. 13. He is as tired as you. 14. He was one of the most experienced workers at the factory. 15. Better late than never. 16. She was not so attractive as her mother. 17. His work is not so difficult as mine. 18. He was the eldest in the family. 19. It is easier to swim in the sea than in the river. 20. This is the smallest room in our flat.

Task 4.6 Write the comparative and the superlative degree

Hot, long, short, clever, silly, great, red, black, white, thin, thick, fat, nice, warm, cold, merry, small, tall, high, weak, strong, heavy, light, green, dry, clean, dirty, wide, deep, brave.

Task 4.7 Translate these sentences:

а. Я знаю интересную историю.

б. Он знает более интересную историю.

в. Она знает самую интересную историю.

а. Это длинный путь.

б. Это более длинный путь.

в. Это самый длинный путь.

а. Её работа очень важна.

б. Его работа важнее.

в. Моя работа самая важная.

а. Это плохая песня.

б. Это еще более плохая песня.

в. Это самая плохая песня.

а. Он хороший инженер.

б. Он более хороший инженер.

в. Он самый лучший инженер.

6. а. Он принёс ей красивый цветок.

б. Он принёс ей более красивый цветок.

в. Он принёс е самый красивый цветок.

7. а. Он рассказал нам о счастливом человеке.

б. Он рассказал нам о более счастливом человеке.

в. Он рассказал нам о самом счастливом человеке.

Task 4.8 Open the brackets, using the correct form of the adjective:

1. This man is (tall) than that one.

2. Asia is (large) than Australia

3. The Volga is (short) than the Mississippi

4.Mary is a (good) student than Lucy.

5.This garden is the (beautiful) in our town.

6.She speaks Italian (good) than English

7.Spanish is (easy) than German

8.This book is (interesting) of all I have read this year

9.January is (cold) month of the year

10.Which is the (hot) month of the year?

11.My sister speaks English (bad) than I do

12.A bus is (fast) than a tram.

13.The (tall) trees in the world grow in California

14.Who is the (attentive) student in your group?

15. It is autumn. Every day the air becomes (cold , the leaves (yellow) .

Источник

Adblock
detector